8 храни, които трябва да избягвате при проблеми със ставите

· 04.07.2017
Знаете ли, че обикновено консумираме 10 пъти повече сол, отколкото е нужно на тялото? А че млечните продукти водят до възпаления? Опитайте да намалите консумацията им

Ставите поддържат тялото. Те свързват костите и ви позволяват да се движите.

Болката в ставите е често срещан проблем. Той може да бъде причинен от възпаление, лезии или развитие на хронично заболяване.

Появата му обикновено се свързва със стареенето. Това обаче може да се случи и при млади хора поради нараняване или преждевременно влошаване.

Във всички случаи това е състояние, което намалява качеството на живот. Преди всичко, това пречи на движението и способността да изпълнявате ежедневните си задачи.

Има много начини за намаляване интензивността на симптомите. Съществуват и някои фактори, които могат да увеличат болката.

Например яденето на определени видове храни повишава възпалението. Те също така намаляват количеството хранителни вещества, които приемате и пречат на излекуването.

Това увеличава теглото, кара ви да задържате отпадъците в кръвта и може да доведе до по-сериозни заболявания.

Знаем, че не всеки знае какво представляват тези храни. В тази статия ще споделим 8-те основни храни, които трябва да избягвате, ако страдате от болки в ставите.

Стойте далеч от тях!

1. Преработени и червени меса

Както преработеното, така и червеното месо съдържат вредни химични вещества. Те могат да увеличат възпалението в тялото.

Нитритите и пурините остават в организма. В дългосрочен план те причиняват болка и скованост в ставите.

2. Рафинирани захари

Приемането на твърде много рафинирани захари има много общо с дисбаланса в процесите на възпаление в тялото. Това включва всички източници на рафинирана захар.

Този продукт увеличава производството на химикали, наречени цитокини. Действието им в тялото увеличава болката и подуването.

Също така те съдържат голям брой калории. Поради това яденето им увеличава теглото. Това води до по-голямо напрежение върху мускулите и ставите.

Вижте и: 6 признака, че ядете твърде много захар

3. Мляко и млечни продукти

Млякото и млечните продукти са свързани със ставните болки. Това включва повишена тенденция младите хора да страдат от болки в ставите.

Този вид храна е с високи нива на протеина казеин. Той причинява увеличено възпаление в тялото.

Казеинът дразни тъканите, които защитават ставите. В прекомерни количества това може да доведе до влошаване.

Също така това са храни, богати на наситени мазнини. Поради това те увеличават телесното тегло и стимулират възпалението на мастните тъкани.

4. Сол

Консумацията на прекалено много сол е свързано с развитието на няколко хронични заболявания. Те оказват влияние върху качеството на живот.

Тази подправка променя баланса на течностите в тялото. В същото време увеличава риска от сърдечни заболявания и възпаления.

Тялото се нуждае от малко количество сол, за да функционира правилно. Обикновено ядем повече от 10 пъти това, от което се нуждаем!

5. Царевично олио

Царевичното олио е богато на мастни киселини. Те насърчават производството на възпалителни химикали в тялото.

Неговите високи нива на калории намаляват качеството на ставите. Те също така усложняват проблемите с възпалението.

6. Яйца

Доказано е, че яйцата са полезни и дават значително количество протеини. Въпреки това редовната им консумация не се препоръчва, ако имате ставни проблеми.

Тъй като идват от животни, те предоставят значително количество арахидонова киселина. Това е вещество в жълтъка, което увеличава възпалението.

7. Рафинирани зърна и брашно

Рафинираните зърна и брашна са мощни възпалителни продукти. Те могат да причинят влошаване и болка в ставите.

Преди всичко те са с високо количество на глутен. Това е трудно за метаболизма. Глутенът причинява производството на вещества, които увеличават усещането за болка.

Също така приемането му редовно може да има връзка с появата на хронично възпаление и автоимунни заболявания.

Освен това, тъй като те съдържат празни калории, допринасят за увеличаване на наднорменото тегло, сърдечните заболявания и диабета.

8. Готови и пържени храни

Готовите и пържени храни използват високи нива на наситени мазнини и брашна. Те увеличават възпалението в мастните тъкани.

Могат да причинят и сърдечни проблеми. В същото време влошават възпалението при ставни заболявания.

Както виждате ежедневната диета играе съществена роля за здравето на ставите.

Намаляването или елиминирането на количеството на тези храни може да ви помогне да намалите болката и свързаните с нея симптоми.

Също така добре е да ядете повече храни, богати на антиоксиданти и омега-3 мастни киселини, които имат противовъзпалителен ефект.