7 причини да консумирате повече ядки

13.12.2017
Ядките са едни от най-здравословните храни. Те ни осигуряват основни мастни киселини, хранителни вещества и протеини. Открийте 7 причини да консумирате повече ядки.

Знаете ли защо трябва да консумирате повече ядки?

Ядките са считани за едни от най-пълноценните източници на енергия и хранителни вещества. Те са богати на основни мастни киселини, витамини, минерали и антиоксиданти.

Съществува голямо разнообразие от ядки като бадеми, орехи, лешници и фъстъци.

Неправилно се вярва, че консумацията на ядки води до напълняване, тъй като те съдържат мазнини и значително количество калории.

Напротив – доказано е, че са полезни за организма. В действителност те спомагат здравословното отслабване.

Това се дължи на здравословните мазнини, които съдържат, повишаващи изразходването на енергия през деня.

Освен това ядките са богати на фибри, които ви помагат да се справите с пристъпите на глад и да избегнете преяждането.

Има редица причини защо трябва редовно да ядем ядки. Днес ще ви разкрием 7 от най-важните от тях.

1.Ядките подобряват здравето на сърцето

ядки и здраво сърце
Високото съдържание на основни мастни киселини в ядките ги прави изключително полезни за здравето на сърцето.

Те съдържат алфа-линоленова киселина, която намалява риска от сърдечна аритмия и натрупването на холестерол по стените на артериите.

Доказано е, че редовната консумация на ядки е ефективна колкото зехтина за намаляване на възпаленията и пречистване на кръвта след похапване на мазни ястия.

Съдържащите се в тях фибри и растителни стероли намаляват липидите, усвоени чрез червата и улесняват изхвърлянето им.

Ядките съдържат и аргинин, есенциална мастна киселина, която поддържа стените на кръвоносните съдове еластични и предотвратява появата на високо кръвно налягане.

Прочетете и: 3 смутита от авокадо за намаляване на холестерола

2.Яжте ядки за здрав мозък

Шам фъстъците и орехите съдържат значително количество основни мастни киселини и антиоксиданти, грижещи се за паметта и здравето на мозъка ви.

Фолиевата киселина и витамините A и E в ядките подобряват функционирането на нервната система и намаляват риска от развитие на деменция и Алцхаймер.

3.Имат противовъзпалително действие

против възпаления
Омега-3 мастните киселини в ядките контролират и намаляват появата на възпалителни процеси в организма.

Много лекари и здравни експерти твърдят, че повечето болести се дължат на липсата на контрол на реакцията на възпаленията.

Консумацията на ядки ще ви предпази от редица често срещани и хронични заболявания.

4.Подобряват храносмилането

Най-голямото предимство, което осигурява тази храна за здравето на храносмилателната система се дължи на съдържанието на фибри.

Те подобряват усвояването на хранителните вещества в червата и улесняват изхвърлянето на отпадните продукти.

Консумацията на ядки се грижи за правилното протичане на храносмилателния процес и полезната чревна флора, регулираща рН нивото в организма.

5.Забавят преждевременното стареене

красива кожа
Всички видове ядки са полезни за здравето на кожата, тъй като съдържат витамин Е.

Този антиоксидант възстановява клетъчните увреждания причинени от свободните радикали и предотвратява ранната поява на бръчки.

6.Спомагат натрупването на мускулна маса

Ядките са богати на протеини, което ги прави отличен избор за посрещане на ежедневната нужда от хранителни вещества при интензивни тренировки и спортуване.

Някои диетолози препоръчват консумацията на малко ядки преди лягане, тъй като фибрите и здравословните мазнини ще предотвратят разграждането на мускулната тъкан по време на сън.

Прочетете и: Как да топим мазнините и да трупаме мускулна маса

7.Борят се с напълняването

отслабване
За по-пълните хора или тези с наднормено тегло ядките могат да се превърнат в истински приятели.

Високото им съдържание на фибри и протеини поддържа способността на организма ви да изгаря мазнините и така улеснява отслабването.

Хората с наднормено тегло, които включват бадемите, орехите и други видове ядки в менюто си ще отслабнат по-лесно в сравнение с тези, които не консумират такива храни.

Както виждате има много причини да консумирате ядки постоянно. Можете лесно да ги хапвате в движение или да ги добавите към любимите си рецепти.

които искали