6 навика, които ще ви помогнат да се справите с живота

· 19.12.2017
Ако се чувствате смазани от напрежението около вас, не се колебайте, а се обогатете с няколко полезни навика, които ще ви помогнат да се справите с живота.

Полезните навици могат да ви помогнат да се справите с живота, защото ще ви позволят да го контролирате.

Те са перфектни за преодоляване на трудностите, с които всеки се сблъсква понякога.

Поведението ни се базира на съвкупност от основни и второстепенни навици. В идеалния случай повечето от тях са полезни, само второстепенните са вредни.

Опитите да контролирате всеки аспект от живота си могат да доведат до тревожност и депресия. Балансирането между работния ви график, другите отговорности и семейството не е лесно.

Когато се почувствате на предела на силите си опитайте да въведете някои от следните навици в живота си. Сами ще откриете, че са много полезни.

Спрете да бъдете безпощадни към самите себе си

самокритика
Много хора вярват, че ако са безпощадни към себе си ще постигнат високи резултати и поставените си цели. Но истината е съвсем различна.

Ако се измъчвате с негативни мисли ще постигнете обратния ефект: ще започнете да вярвате в  тях и ще изгубите самоувереността си.

Затова трябва да се отървете от този навик да се самокритикувате и да бъдете негативни към себе си. Научете се да си давате кратки почивки, защото не всичко протича по начина, по който ви се иска и това невинаги е ваша грешка и не зависи от вас.

Ще откриете други начини да постигнете целите си. Ако чувствате, че не можете сами да излезете от този порочен кръг, поговорете с приятел.

Прочетете и: 10 отрицателни ефекта на стреса върху външния ви вид

Справяйте се с живота като правите нещата по различен начин

Да действате по различен начин, да правите нещата не както сте свикнали, ще ви даде нови възможности и ще отвори съзнанието ви за нови идеи и мисли. Отделяйте време само за вас самите. Нека времето бъде толкова колкото ви е необходимо и когато почувствате, че искате да сте сами: веднъж на ден, на месец или веднъж в годината.

Ще промените начина си на мислене напълно, особено по отношение на онези предразсъдъци и навици, създаващи страх и поставящи бариери в ежедневния ви живот.

Можете да си давате почивка от време на време. Запомнете: ако искате нещо, можете да го имате. Човек няма граници, но и не трябва да упражнявате силен натиск върху себе си.

Правейки нещата по различен начин вие се принуждавате да излезете от наложения ви стереотип и да мислите по друг начин. Така ще имате възможност да опитате нови неща и да разширите познанията си.

Бъдете позитивни, за да се справите с живота по-лесно

Бъдете позитивни, за да се справите с живота по-добре.
Един от най-често срещаните страхове е стресът, че няма да постигнете целите си и да се справите с живота. Страхът от провал се появява много често, ако не престанете да мислите за това.

Трябва да спрете да се фокусирате върху възможния провал и да се концентрирате върху положителната страна на нещата.

Самата идея за провал деформира начина ви на мислене, което може да ви накара да повярвате, че не можете да се справите с определени дейности. Може дори да ви „накара“ да се провалите, докато се опитвате да направите нещо.

Трябва да възприемете философията, че живеете днес и всичко, което ви се случва е за добро. Ако се научите да виждате всеки провал просто като стъпка към постигане на целите си, цялостното ви възприемане на живота ще се подобри значително.

Да се научите да определяте причините, поради които се случват определени неща също ще промени начина ви, по който възприемате живота. Вярвайте във всичко, което правите или трябва да направите в живота.

Ако чуете от някой друг, че не можете да се справите с нещо, запомнете, че възможностите ви не се определят от мислите и мнението на другите.

Вярно е, че някои неща ще ви затруднят, но най-важното нещо е да се опитвате и да давате всичко от себе си, за да ги постигнете. Ако в крайна сметка не се справите бъдете сигурни, че е било за добро.

Медитирайте

Този вид техника често се препоръчва и наистина действа. Просто я опитайте и ако сте упорити ще се радвате на многобройните й ползи.

Медитацията ще ви помогне да се справите с живота.  И да преодолеете стреса, тревожността и дори да се предпазите от депресията.

Можете да опитате различни начини за медитация, докато откриете този, който е най-подходящ за вас. В началото може да ви отнема повече време да медитирате и да се отпуснете напълно. Ако и при вас е така, опитайте да практикувате и йога.

По този начин не само ще се отпуснете, но и ще се погрижите за здравето си.

Дайте си време само за вас

Може би тези думи не ви звучат много привлекателно, но смисълът им е огромен: излезте от рутината и изберете любимата си дестинация за разходка само с вас самите.

Вслушвайте се в себе си и се научете да отделяте време само за вас самите. Ще откриете много от забравените си чувства и емоции.

Добре е да осъзнаете, че най-добрият ви приятел сте вие самите.

Така ще се освободите от негативните си емоции, които се натрупали от ежедневните си контакти с останалите хора в живота ви.

Не пропускайте да прочетете и: Три истински житейски закона

Опитайте да си тръгнете, когато се чувствате самотни

Понякога може да се чувствате много самотни и това чувство може да обсеби мислите ви. В тези периоди се чувствате все едно приятелите и семейството ви са ви забравили и не можете да се справите с живота сами.

Истината е, че понякога, благодарение на ежедневните ви задължения, пренебрегвате отношенията с любимите си хора. Така че когато имате свободно време и се почувствате самотни, вземете инициативата и си определете среща с приятелите или семейството си, за да заздравите отношенията.

Ако е минало дълго време от последната ви среща с приятелите или семейството ви не се страхувайте от негативната им реакция. Вероятно ще се зарадват, че ги включвате в плановете си.

Надяваме се, че ще направите тези навици част от ежедневието си. И накрая – запомнете, че вие определяте как ще се справяте с живота и начина, по който ще преодолявате трудностите.

Не се опитвайте да решите всичко наведнъж.