6 храни, които помагат за контролиране на глада

Едно яйце за закуска или парче банан, когато сте гладни ще ви дадат необходимите вещества и ще ви заситят

Контролирането на глада е един от основните проблеми за онези, които се опитват да отслабнат или да го държат настрана.

Постоянното желание да се яде и лошият избор на храна са едни от основните фактори за увеличаване на теглото.

Гладът засяга всички по различен начин. Независимо от това, това почти винаги пречи на метаболитното здраве. Това също така пречи на способността ви да изгаряте калории.

За щастие това е състояние, което може да се контролира. За да направите това, е важно да се храните по-добре. Също така трябва да изберете храни, които потискат апетита.

В следващата статия искаме да споделим 6 подходящи варианта. По този начин можете да започнете да ги ядете всеки път, когато чувствате необходимостта да ядете повече от нормалното.

1. Банани

смути от банани

В продължение на много десетилетия се е смятало, че бананите допринасят за наддаване на теглото. Днес обаче знаем, че те всъщност са голяма помощ за контролиране на глада и отслабването.

Техните естествени захари, фибри и антиоксидантни вещества повишават метаболитното здраве. В същото време те насърчават загубата на тегло без да се отразява на здравето.

Вашето тяло лесно абсорбира хранителните вещества в бананите. Поради това те са идеални за увеличаване на енергията и производителността.

  • Хапвайте парче банан всеки път, когато почувствате желание да ядете повече.
  • Добавете бананите към вашите смутита и салати. Това ще увеличи ситостта ви през деня.

2. Авокадо

Известно с уникалния си зелен цвят, авокадото е плод с високо съдържание на хранителни вещества. Можете да го използвате за успокояване на глада, преди да го усетите.

Високата им концентрация на фибри заедно с техните моно-наситени мастни киселини и минерали помагат на тялото. Те намаляват хормоните, които причиняват глад и увеличават усещането за ситост.

В същото време получавате и ползи за храносмилането и сърдечно-съдовите заболявания. Това обикновено са системи, които са засегнати от наднорменото тегло.

Как да го консумираме

  • Не забравяйте да хапвате поне едно парче авокадо 3 пъти седмично.
  • Добавете плода към смутита и супи.

3. Семена от чиа

семена с чиа в купичка

Семената чиа имат отслабващи и противовъзпалителни свойства. Можете да се възползвате от качествата им, ако ги добавите към вашата диета.

Тяхното високо съдържание на диетични фибри заедно с техните антиоксиданти помагат за намаляване на апетита. Същевременно те също така насърчават отстраняването на отпадъците.

Как да го консумираме

  • Добавете 1 супена лъжица семена от чиа в чаша кисело мляко или натурално смути.
  • Като друга възможност можете да го добавите към вашите ястия и салати.

4. Папая

Папаята е един от най-препоръчителните плодове за борба с глада. Той също така насърчава здравословна загуба на тегло.

Той съдържа храносмилателни ензими, антиоксиданти и фибри. Заедно те спомагат за метаболитните процеси, които водят до отслабване.

Също така неговите естествени захари действат като енергия за вашето тяло. Те повишават физическата и психическата производителност.

Как да го консумираме

  • Яжте парче папая, когато усетите глад.
  • Добавяйте папая към смутита или приготвяйте натурален сок.

5. Яйца

яйца за закуска

Яйцата са засищащи храни. Освен всичко друго те помагат да изградите мускулна маса.

Те имат концентрация на есенциални аминокиселини, витамини и минерали. Заедно те повишават нивото на енергия в тялото ви.

Как да ги консумираме

  • Яжте сварено яйце за закуска.
  • Добавете яйцата към любимите си паста или зеленчукови ястия.

6. Овесени ядки

Те са известни на много места по света като „царица на зърнените култури“. Овесените ядки са една от най-добрите храни за намаляване на безпокойството, базирано на глада.

Те имат фибри, хранителни вещества, които се смятат за естествен инхибитор на апетита. В същото време контролират холестерола и триглицеридите.

Яденето им увеличава производството на грелин. Това е хормон, който казва на мозъка, че тялото ви е сито.

Как да ги консумираме

  • Добавете овесени ядки към смутита или плодови сокове.
  • Пригответе традиционна рецепта с овесени ядки. След това ги яжте за закуска или между храненията.
  • Пийте 2-3 чаши овесено мляко през деня.

Готови ли сте да се преборите с появата на глада? Яжте повече от храните, за които споменахме, и кажете сбогом на допълнителните калории, които ви карат да напълнявате.

 

 

 

които искали