15 причини да приемаме магнезий всеки ден

· 18.07.2015
Препоръчителната доза варира между 300 и 600 милиграма дневно

Магнезият е много важен минерал за здравето на човека и дефицитът му е свързан с редица заболявания, сред които мускулна болка, промени в нервната система, проблеми със ставите и мигрена.

Запознайте се с основните причини, поради които е желателно да приемаме магнезий всеки ден, както и кои са храните и добавките, осигуряващи ежедневната необходима доза за тялото от този минерал.

Съществуват много малко хранителни вещества, които притежават положителното въздействие на магнезия. Всъщност той е четвъртият по изобилие минерал в клетките на човешкото тяло след калций, фосфор и калий.

Ползи

  • Помага като средство за превенция на износване на хрущялите и развитие на заболявания като остеопороза и ставни болки.
  • Представлява основният минерал, който работи срещу мускулни проблеми. Приемът на магнезий помага при проблеми като крампи, спазми, изтръпналост, скованост и треперене.
  • Регулира сърдечния ритъм.
  • Бори се с високото кръвно налягане.
  • Помага при главоболие и болки в челюстта, тъй като те често са резултат от напрежение.
  • Помага при световъртеж, тъй като той може да бъде провокиран от мускулно напрежение в цервикалната област.
  • Подобрява възможността за адаптация към светлината, тъй като повишава зрението на хора, които не виждат добре светлините в тъмното, и слуха на тези, които са суперчувствителни към шумове.
  • Осигурява енергия и преборва изтощението, поради което приемът на магнезий се препоръчва по време на възстановителен период и при хора, които страдат от хронична умора, фибромиалгия или обща отпадналост.
  • Възвръща апетита.
  • Спира гаденето и повръщането.
  • Преборва запек, като по естествен път подобрява стомашно-чревната система.
  • Бори се с менструалните спазми.
  • Намалява желанието за консумация на сол и шоколад.
  • Регулира работата на нервната система при безсъние, раздразнителност, хиперактивност, безпокойство, паник атаки, фобии.
  • Помага за образуването на колаген, който е фундаментален за скелета, сухожилията и хрущялите. Ако страдате от липса на колаген, препоръчително е да приемате храни, които съдържат магнезий, витамин С и протеини едновременно.

Храни, богати на магнезий

На разположение човекът има много храни, богати на магнезий, и някои от тях сигурно ще ви изненадат. Препоръчително е при всяко хранене да опитаме да включим поне една храна, богата на магнезий.

  • Какао: черният шоколад съдържа почти 500 милиграма магнезий в 100 грама.
  • Тъмни листни зеленчуци: швейцарски манголд, маруля, спанак.
  • Плодове: банани, кайсии, авокадо, праскови, сливи.
  • Сушени храни: бадеми, кашу, овес и орехи.
  • Бобови култури: боб и леща.
  • Семена
  • Зърна: ориз, овес, просо
  • Картофи
  • Тиква

orzi cveklo i zelen bob

Две основни рецепти

Добър начин да приемате ежедневната доза магнезий е като го включите още в закуската си под формата на смути със следните съставки:

  • Какао на прах
  • Бадеми на прах
  • Един узрял банан
  • Овесено или оризово мляко

Ако искате да го подсладите малко, можете да използвате мед или кафява захар. Блендирайте добре и нека това бъде първата храна, която приемате през деня. Напитката е подходяща както за възрастни, така и за деца. Невероятно вкусна е.babanovo smuti

Ако искате да намалите приема на калории или пък търсите алтернатива, можете да си направите салата за обяд или вечеря, която да съдържа:

  • Маруля или пресни листа спанак
  • Авокадо
  • Домат
  • Орехи
  • Кълнове от леща

Подправете със зехтин, лимонов сок и по желание добавете малко морска или хималайска сол.

Можете да откриете кълнове от леща в повечето добре заредени магазини у нас, както и в био магазините. Друг начин да се сдобиете с кълнове е да си отгледате у дома. Сложете в купа няколко сурови семенца леща, поддържайте ги мокри. На всеки няколко часа прибавяйте по малко вода. След два-три дни ще забележите, че започват да покълнват, тоест – че са готови за консумация. Покълването е един от начините да повишите ползите от консумацията на семена и да се снабдите с допълнителна доза енергия през деня.

salata dietikatrin

Магнезият като хранителна добавка

Изберете подходяща хранителна добавка с магнезий в аптека, магазин за билки или в диетичен магазин. Ще откриете, че добавката се предлага под няколко форми. Някои от тях са:

  • Магнезиев хлорид: вкусът му е малко горчив, но ви го препоръчваме най-много.
  • Магнезиев цитрат: по-добрият вариант, ако страдате от киселини в стомаха или ако не ви понася вкуса на хлорида.
  • Магнезиев сулфат: тази форма е идеална за релаксиращи вани, като за целта добавяте в горещата вода във ваната.

Какво количество да приемаме?

Препоръчителната доза варира между 300 и 600 милиграма дневно, приета през устата и разделена на три приема с цел тялото да има време да абсорбира магнезия оптимално.

Напомняме, че консултацията с лекар преди започване на прием винаги е препоръчителна.

Снимки: diekatrin, Foodmayhem.com, sweetbeetandgreenbean