11 причини, поради които се нуждаете от магнезий в диетата си

14.12.2017
Магнезият е важен минерал, който осигурява на организма ви множество ползи. Научете повече за тях в тази статия!

Добавянето на магнезий към диетата ви осигурява много ползи за здравето на мускулите и костите.

Съхранявате 50% от магнезия в костите си. По тази причина е разумно ежедневно да си набавяте правилното количество от него. Това се дължи на факта, че магнезият играе важна роля в укрепването както на костите, така и на зъбите ви.

Освен това този минерал е жизненоважен за поддържане на нормалния сърдечен ритъм и от двете страни на сърцето. Поради това той е основна част от лечението на аритмиите.

Научете в тази статия защо магнезият е толкова важен за здравето ви!

Как да добавите магнезий в диетата си?

Морската вода, листните зеленчуци и пълнозърнестите храни са естествен източник на магнезий. По принцип те присъстват в обичайния режим на хранене на повечето хора.

Други източници на този минерал са:

  • Зеленчуци (домати, боб, артишок, сладки картофи, листа от цвекло)
  • Тиквени семки
  • Фъстъци
  • Пшенично или царевично брашно
  • Овесени трици
  • Ечемик
  • Шоколад
  • Млечни продукти като прясно и кисело мляко
  • Риба

Как да разберете дали се нуждаете от допълнително магнезий в диетата си?

шоколадът съдържа магнезий

Дефицитът на магнезий води до:

  • Болки във врата и гърба
  • Тревожност
  • Мигрена
  • Мускулна слабост и умора
  • Спазми
  • Загуба на апетит, гадене или повръщане
  • Безсъние
  • Анормален сърдечен ритъм
  • Диария

Когато сте подложени на много стрес, организмът ви е склонен да изразходва бързо всичките си запаси от магнезий.

В резултат от това може да е налице обичайния симптом за дефицит на магнезий, който се състои в непреодолим апетит към шоколада.

Това се дължи на високата концентрация на този минерал в шоколада.

Имайте предвид, че дефицитът на магнезий може да е признак за наличие на по-сериозен здравословен проблем. Сред тях са диабетът, депресията и някои симптоми на менопаузата.

Какви са ползите от магнезия?

Намалява пристъпите на астма

магнезия отпуска бронхиалните мускули и регулира дишането

Магнезиевите добавки са от огромна полза за контролиране на хроничните астматични пристъпи. Това се дължи на свойството на магнезия да отпуска бронхиалните мускули и да регулира дишането.

Въпреки че е временно решение, приемането на достатъчно магнезий може да допълни ефикасно медицинското ви лечение.

Здрави кости

Добавянето на магнезий към диетата ви ще ви помогне да регулирате нивата на калций, витамин D, мед и цинк. Всичко това ще доведе до понижаване на риска от остеопороза в бъдеще.

Добре е да консумирате храни, които са богати на витамин D, калций и магнезий. Това важи особено, ако сте започнали да изпитвате болка в костите си.

Магнезий за здрава бременност

Магнезий за здрава бременност

Ако искате да си подсигурите здрава бременност, е добре да поддържате нивата си на магнезий стабилни, тъй като той ви помага да облекчите болките.

Освен това този минерал ви предпазва от проблеми като прееклампсията, ако имате високо кръвно налягане.

Облекчава болките и схващанията в раменете

Магнезият отпуска мускулите на гърба. Това ще ви помогне да се почувствате по-добре, ако сте под стрес или изпитвате напрежение в областта на бъбреците.

Обикновено тези симптоми са индикатор за наличие на дефицит на този минерал. Може да предотвратите схващанията чрез редовен прием на магнезий.

Предпазва от сърдечен удар

 този минерал предпазва сърцето ви от аритмии

Тъй като този минерал предпазва сърцето ви от аритмии, той ви помага да избегнете също и възможните последствия от тях.

Особено полезен е за предотвратяване на сърдечните удари, провокирани от напрежение в мускулите. Когато това напрежение е причинено от твърде много стрес, проблемите могат да се появят навсякъде в сърдечно-съдовата ви система.

Регулира движенията на червата

Ако приемате голяма доза разтворима във вода магнезиева добавка, ще получите бързо облекчение на запека. Това се дължи на свойството на магнезия да отпуска чревните мускули. На свой ред това води до слабително действие.

Предотвратява появата на диабет и регулира кръвната захар

магнезият предотвратява появата на диабет и регулира кръвната захар

Този минерал помага на инсулина в организма ви да реагира по-добре на нивата на кръвната ви захар. Същевременно той допринася за нормализиране на кръвното налягане.

Затова магнезиевите добавки са от съществено значение за хората, страдащи от диабет. Трябва единствено да уведомите лекаря си за приема на тази добавка.

Подобрява усвояването на други минерали

Магнезият позволява на организма ви да усвоява по-лесно есенциалните витамини и минерали. Те включват калций, калий и фосфор.

Лекува мигрената

магнезий при мигрена

Мигрената засяга сериозно много хора по света. Това важи особено за жените.

Добавянето на магнезий към диетата ви значително намалява силата и честотата на пристъпите.

Увеличава производството на колаген

Магнезият е изключително важен що се отнася до синтеза на протеини, преобразуващи се бавно в колаген.

Колагенът се намира във фиброзните тъкани като сухожилията, ставните връзки и кожата. Присъства също така в роговицата, костите, червата, хрущялите, кръвоносните съдове и прешлените.

Заради всичко това, колкото повече колаген имате в организма си, толкова по-силни ще бъдат тези части от тялото ви.

Активира ензимите

Този минерал допринася значително за повишаване на енергията в тялото ви. Същевременно активира ензимите, които тялото ви използва, за да създава клетъчна енергия.

Добрата диета включва натурален магнезий

След прочитането на тази статия вероятно искате да прибягате до магазина и да си закупите магнезиеви добавки. Обсъдете го с лекаря си. Запомнете, че не е необходимо да приемате добавка, ако си набавяте достатъчно количество магнезий чрез диетата си.

които искали